MESYUARAT


No. Ruj. Kami          : RT/IJZ2/100/8/1/1/121/MS/Bil( 1 )


MINIT MESYUARAT PELANTIKAN AHLI JAWATANKUASA  KRT TAMAN IMPIAN JAYA ZON 2.
Tarikh           : 16 March, 2013 (Sabtu)
Masa              : 5.30 Petang.
Tempat          : Surau Sementara Taman Impian Jaya

Agenda:
1.      Ucapan Alu-aluan Pengerusi Jawatankuasa Penaja
2.      Ucapan Perasmian dan taklimat Pegawai Perpaduan Daerah Kulaijaya
3.      Pembentangan Aktiviti Tahun 2012
4.      Pembentangan Penyata Kewangan Tahun 2012 berakhir 31.12.2012
5.      Pembubaran Jawatankuasa Penaja
6.      Pelantikan Jawatankuasa KRT TIJ Zon 2 Tahun 2013-2014
7.      Pembukaan Akaun Bank (akaun baru)
8.      Penutupan Akaun Bank (akaun lama)
9.      Hal-hal lain.
10.  Ucapan Penangguhan



0.      Kehadiran Pegawai PPD:

0.1  Kehadiran Pejabat Perpaduan Daerah Kulaijaya
Bil
Nama
Jawatan
No. Telefon
1
Pn Siti Khadijah Binti Mat Esa
Wakil Pegawai Perpaduan Daerah
076639832





0.2  Kehadiran Ahli Penduduk :
Bil
Nama
No. Rumah
No. Telefon
1
En Ahmad Dhiauddin b Salimin
74 JI 2/19
0197768070
2
En Mohamad Nazam b M Affendi
 29 JI 2/17
0127612692
3
En Che Mohd Zainudin b Ramli
 66 JI 2/19
0197227060
4
En Shahrulnizam b Nassim
 46 JI 2/18
0177128837
5
En Mazlan b Bonari
15 JI 2/17
0127652040
6
En Ibrahim b Ahmad
46 JI 2/19
0197120275
7
En Baruddin Bin Kassim
60 JI 2/18
0177212284
8
Pn. Noor Aziah Bt. Mohd Amzah
2 JI 2/18
0197838600
9
Pn Syaripah Faiza Sy. Othman
60 JI 2/18
0127138044
10
Tn Hj Mat Salleh b Alang
52 JI 2/18 
0197535349
11
En Mohd Zaini b Sidek
 52 JI 2/20
0137683648
12
En Mohd Khir b Syawal
36 JI 2/19
0197733771
13
En Abd Razak b Kamari
60 JI 2/19
0107878125
14
En Mohd Johanis b Ahmad
39 JI 2/18   
0137919456
15
En Syairul Bin Sabtu              
28 JI 2/5
0197619878
16
En Rohaizad b Kasim
3 JI 2/04
0197652698
17
En Sulaimin b Abdul Mofti            
38 JI 2/05  
0127082958
18
Pn Normah bt Sukayat
60 JI 2/19
0197493508
19
Pn Rozana Usrati Binti Seninya
10 JI 2/19
0167092869
20
En. Shahrul Afzam  bin Safandi
35 JI 2/17   
0167713694
21
En Mohd Nazri b Doryati
41 JI 2/17
0177891343
22
En Mohd Khairul Hairy b Minhat
48 JI 2/19
0127050812
23
En Mahadzir b Azidan
69 JI 2/19
0197071643
24
En Abdul Rahman B. Abd Rahim
 76 JI 2/20
0127926739
25
En Marsudi b Ahmad Nasir
41 JI 2/19
0137131770
26
En Mohd Airul Nizam b Nasir
04 JI 2/18
0197703623
27
En Mohamad Adrus B. Hassan
59 JI 2/18
0197343600
28
En. Abd. Aziz B. Abu Samah                  
08 Jl 2/18
0197434952
29
En Nik Mohd Nor Arif
30 JI 2/19
0133502627
30
En Roslee b. Mohd Nasir
37 JI 2/19
019-7416787
31
Pn Hazlina Bt Ahmed
66 JI 2/19
019-7224804
32
En.Adzman B.Hashim
6 JI 2/19
019-7552991
33
Pn Rosanita Bt Zainal
15 JI 2/17
0127949127
34
En.Nor Ramle B. Bachok
5 JI 2/18
0127785084
35
Pn Maizura Binti Buang
3 JI 2/04
0197652698
36
Pn Naizatul Shima Bt Ismail
74 JI 2/19
0197164000




1.      Ucapan alu-aluan Pengerusi Jawatankuasa Penaja

1.1    Pengerusi Jawatankuasa Penaja En Ahmad Dhiauddin b Salimin mengucapkan, ‘selamat datang kepada  wakil Pegawai Perpaduan Daerah Kulaijaya iaitu Puan Siti Khadijah Binti Mat Esa dan semua penduduk Taman Impian Jaya Zon 2 yang dapat  hadir ke Mesyuarat Pelantikan Jawatankuasa KRT TIJ Zon 2 bagi  penggal 2013 – 2014.

1.2    Terlebih dahulu beliau menyatakan dengan rasminya KRT TIJ Zon 2 telah pun diluluskan  bermula  13.02.2013 di bawah Akta Rukun Tetangga 2012 Notis Penetapan Kawasan Rukun Tetangga Di Bawah Seksyen 5 dengan No. Notis Penetapan RT01106832, iaitu sebagaimana suratnya bertarikh 15.02.2013 no. rujukan JPN 02/519/472 Klt21/RT/01(50).

2.      Ucapan Perasmian dan taklimat Pegawai Perpaduan Daerah Kulaijaya

2.1    Puan Siti Khadijah Binti Mat Esa mengucapkan Terima Kasih diatas jemputan KRT TIJ Zon 2.

2.2    Sekali lagi beliau mengucapkan tahniah kepada KRT TIJ Zon 2 kerana telah berjaya diluluskan sebagai KRT yang baru.

2.3    Seterusnya beliau menerangkan tentang Akta Rukun Tetangga 2012 ( Akta 751 ) termasuk skim rondaan sukarela ( SRS ). Antaranya ialah..
a.        Pelantikan Jawatankuasa kawasan Rukun tetangga dan syaratnya.
b.        Semua aktiviti KRT hendaklah berbentuk kemasyarakatan.
c.        AJK dan ahli SRS berdaftar akan dilindungi insuran.
d.        Pelantikan Cawangan-cawangan KRT seperti Jiran Wanita, Jiran Muda, Jiran Warga Emas dan Tunas Jiran.



2.4    Beliau juga menjawab beberapa soalan yang diajukan oleh ahli KRT; (Sesi Soal jawab)

a.      Soalan 1 daripada En. Mohamad Nazam b M Affendi
Berkenaan dengan kutipan wang untuk kegunaan tabung-tabung lain seperti Tabung Khairat Kematian yang telah berdaftar dengan R.O.S. dan Tabung-tabung lain.

Jawapan :
i)                    Beliau menjelaskan bahawa kutipan tersebut boleh dikekalkan sebagaimana sedia ada oleh pengurusan Jawatankuasa atau Badan yang telah berdaftar tersebut atau kekal diurus oleh suatu Jawatankuasa lain yang ditubuhkan.
ii)                  Walau bagaimanapun, jika dipersetujui oleh ahli-ahli, maka tabung-tabung tersebut boleh dimasukkan dalam akaun KRT yang diurus oleh Jawatankuasa KRT dilantik dan menjadi salah satu aktivitinya.
iii)                Mesyuarat bersetuju sebulat suara untuk mengekalkan Jawatankuasa pemegang Amanah tabung sedia ada.


b.      Soalan 2 daripada Pn. Syaripah Faiza Sy. Othman
Bolehkah aktiviti wanita dikhususkan oleh suatu jawatankuasa KRT sedia ada.

Jawapan :
i)                    Mesyuarat dijelaskan bahawa Jiran Wanita (cawangan KRT) boleh ditubuhkan seterusnya boleh menjadi medan kumpulan wanita taman ini merancang dan melaksanakan aktivitinya.
ii)                  Pengerusi Jiran Wanita  Perlu secara automatic hendaklah dimasukkan sebagai AJK KRT.
iii)                Diingatkan mesyuarat hendaklah diadakan pada setiap dwibulan bagi membincang dan menjalankan apa-apa aktiviti seperti kelas jahitan dan sebagainya. Ia juga termasuk minit mesyuaratnya hendaklah dilaporkan kepada KRT.
iv)                Untuk mendapat peruntukan daripada pihak Jabatan, perlulah di hantar kertas cadangan untuk permohonan aktiviti selewatnya sebulan sebelum aktiviti.


c.       Soalan 3 daripada En.Mazlan Bin. Bonari
Adakah ahli SRS dilindungi oleh insuran sebagaimana AJK KRT?



Jawapan :
i)                    Ahli SRS juga turut dilindungi tanpa had bilangan meskipun tiada rondaan iaitu hanya bertugas secara statik.
ii)                  Ia juga boleh meliputi sesiapa saja yang mempunyai kepentingan di kawasan KRT.

d.      Soalan 4 daripada En. Che Mohd Zainudin ramli
Apakah dokumen yang diperlukan oleh PPD dalam menjalankan aktiviti KRT?
Jawapan :
i)                    Dokumen-dokumen perlu adalah kertas kerja dan permohonan seawal sebulan sebelum program dilaksanakan.
ii)                  Pelaporan sesudah program dilaksanakan beserta beberapa keping gambar.


3.      Pembentangan Aktiviti 2012 dan Pembentangan Kewangan 2012.
3.1    Pembentangan oleh  Pengerusi Penaja  En Ahmad Dhiauddin b Salimin menggunakan slide computer.
3.2    Beliau turut memaklumkan bahawa Setiausaha J/kuasa Penaja dan Penolongnya telah berpindah.
3.3    Terdapat 7 tabungan yang masih aktif di dalam kawasan TIJ Zon 2 ini dan mempunyai Jawatankuasa Pengurusan masing-masing iaitu ;
BIL
AKAUN
MASUK
KELUAR
BAKI
1
Tabung Penaja KRT TIJ Zon 2
         4,206.81
               (0.00)
         4,206.81
2
Tabung Keselamatan
       19,490.00
       17,641.60
         1,848.40
3
Tabung Surau
         5,624.00
         3,279.00
         2,345.00
4
Tabung Korban
       12,600.00
       12,200.00
            400.00
5
Tabung Marhaban
1,532.00
472.00
         1,060.00
6
Dana Pemb. Sukan
         1,000.00
                     -  
         1,000.00
7
Tabung Khairat Kematian TIJ *
-
-
-

JUMLAH
       44,452.81
       33,592.60
       10,860.21
* Telah berdaftar dengan ROS namun akaunnya dilapor secara berasingan oleh Bendahari TKK TIJ.

4.      Pembubaran Jawatankuasa Penaja dan Pelantikan Jawatankuasa yang baru.

4.1    Wakil Pegawai Perpaduan Daerah Kulaijaya  mengisytiharkan  pembubaran Jawatankuasa Penaja.

4.2    Setelah mendapat cadangan daripada ahli-ahli maka 30 Ahli Jawatankuasa yang baru  sah dipersetujukan sebagaimana maklumat berikut;
Bil
Nama AJK
No. rumah
No. K/P
No. Telefon
1
En Ahmad Dhiauddin b Salimin
74 JI 2/19
740720016275
0197768070
2
En Mohamad Nazam b M Affendi
 29 JI 2/17
690616016037
0127612692
3
En Che Mohd Zainudin b Ramli
 66 JI 2/19
760123115089
0197227060
4
En Shahrulnizam b Nassim
 46 JI 2/18
710727015059
0177128837
5
En Mazlan b Bonari
15 JI 2/17
730513016337
0127652040
6
En Ibrahim b Ahmad
46 JI 2/19
560116016867
0197120275
7
En Baruddin Bin Kassim
60 JI 2/18
640318015209
0177212284
8
Pn Syaripah Faiza Sy. Othman
2 JI 2/18
681001025450
0127138044
9
Pn. Noor Aziah Bt. Mohd Amzah
60 JI 2/18
670514015318
0197838600
10
Tn Hj Mat Salleh b Alang
52 JI 2/18 
RF / 105309
0197535349
11
En Mohd Zaini b Sidek
 52 JI 2/20
770703025017
0137683648
12
En Mohd Khir b Sawal
36 JI 2/19
710703025017
0197733771
13
En Abd Razak b Kamari
60 JI 2/19
660120016423
0107878125
14
En Sulaimin b Abdul Mofti            
38 JI 2/05  
730913016491
0127082958
15
En Syairul Bin Sabtu              
28 JI 2/05  
770914016609
0197619878
16
Pn Normah bt Sukayat
60 JI 2/19
670906015296
0197493508
17
Pn Rozana Usrati Binti Seninya
10 JI 2/19
800702016476
0167092869
18
En. Shahrul Afzam  bin Safandi
35 JI 2/17   
771019016891
0167713694
19
En Mohd Nazri b Doryati
41 JI 2/17
730802016587
0177891343
20
En Mohd Khairul Hairy b Minhat
48 JI 2/19
830807065941
0127050812
21
En Mahadzir b Azidan
69 JI 2/19
711222085857
0197071643
22
En Abdul Rahman B. Abd Rahim
 76 JI 2/20
780613016559
0127926739
23
En Marsudi b Ahmad Nasir
41 JI 2/19
590115015855
0137131770
24
En Mohd Airul Nizam b Nasir
04 JI 2/18
760116016867
0197703623
25
En Mohamad Adrus B. Hassan
59 JI 2/18
710821015821  
0197343600
26
En. Abd. Aziz B. Abu Samah                  
08 Jl 2/18
690521015874
0197434952
27
En Nik Mohd Nor Arif
30 JI 2/19
770726036303
0133502627
28
En Roslee b. Mohd Nasir
37 JI 2/19
740331016781 
019-7416787
29
En Rohaizad b Kasim
3 JI 2/04
700102065227
0197652698
30
En Mohd Johanis b Ahmad
39 JI 2/18   
770816016541
0137919456




5.      Pembukaan Akaun Bank (akaun baru)


5.1    Cadangan daripada En. Mazlan b. Bonari untuk membuka akaun di MAYBANK  bagi akaun KRT Taman Impian Jaya Zon 2 dan dipersetujui oleh semua ahli yang hadir.

5.2    Persetujuan juga diperolehi daripada semua ahli untuk membuka Akaun Semasa di MAYBANK Cawangan Taman Setia Tropika, Kempas, Johor Bahru.

5.3    Mesyuarat juga bersetuju agar Pengeluaran Tunai dan Penandatangan Cek hanya diberi kuasa kepada 2/3 orang iaitu Bendahari dan Pengerusi atau Setiausaha.


6.      Penutupan Akaun Bank (akaun lama)

6.1    Pengurusan Kewangan  sedia ada dipersetujui oleh semua ahli untuk diurus oleh jawatankuasanya yang sedia ada.
6.2    Jawatankuasa KRT hendaklah memberi kerjasama erat memastikan perpaduan terjalin secara muhibbah.



7.      Hal-hal lain.

7.1    Tiada hal berbangkit.



8.      Ucapan Penangguhan


8.1    Pengerusi Jawatankuasa KRT En Ahmad Dhiauddin b Salimin mengucapkan terima kasih kepada semua ahli yang hadir dalam mesyuarat pada kali ini.

8.2    Beliau amat berharap agar apa yang dibincangkan dan diputuskan dalam mesyuarat ini akan berjaya terlaksana demi kemajuan dan keselamatan Penduduk KRT Taman Impian Jaya dimasa akan datang. 

8.3    Beliau juga mengharapkan kerjasama yang erat dikalangan AJK dan ahli KRT Taman Impian Jaya Zon 2 akan berterusan.

8.4    Mesyuarat ditangguhkan pada jam 6.45 petang.

8.5    Mesyuarat diakhiri dengan Bacaan Tasbih Kaffarah dan Surah Al-‘Asr.

Sekian Terima Kasih






No. Ruj. Kami          : RT/IJZ2/100/8/1/1/121/MS/Bil( 2 )



MINIT MESYUARAT KRT TAMAN IMPIAN JAYA ZON 2.
Tarikh           : 23 March, 2013 (Sabtu)
Masa              : 9.30 malam.
Tempat          : Surau Sementara Taman Impian Jaya

Agenda:
1.      Ucapan Pengerusi KRT
2.      Pengagihan tugas AJK dan Biro
3.      Hal-hal lain.
4.      Ucapan Penangguhan

1.  Kehadiran  AJK
Bil
Nama
No. Rumah
No. Tel
1
En Ahmad Dhiauddin b Salimin
74 JI 2/19
0197768070
2
En Mohamad Nazam b M Affendi
 29 JI 2/17
0127612692
3
En Che Mohd Zainudin b Ramli
 66 JI 2/19
0197227060
4
En Shahrulnizam b Nassim
 46 JI 2/18
0177128837
5
En Mazlan b Bonari
15 JI 2/17
0127652040
6
En Mohd Khir b Syawal
36 JI 2/19
0197733771
7
En Ibrahim b Ahmad
46 JI 2/19
0197120275
8
En. Shahrul Afzam  bin Safandi
35 JI 2/17   
0167713694
9
En Mohd Zaini b Sidek
 52 JI 2/20
0137683648
10
En Abdul Rahman B. Abd Rahim
 76 JI 2/20
0127926739
11
En Marsudi b Ahmad Nasir
41 JI 2/19
0137131770
12
En Mohd Airul Nizam b Nasir
04 JI 2/18
0197703623
















































1.      Ucapan Alu-aluan Pengerusi KRT
Pengerusi KRT, Ustaz Ahmad Dhiauddin b. Salimin  mengucapkan ribuan terima kasih diatas kehadiran AJK walaupun hanya  sebahagian yang hadir iaitu seramai 12 orang.Walaubagaimanapun mesyuarat boleh di teruskan .Beliau juga menyatakan pelantikan atau pengagihan tugas boleh dilantik walaupun AJK tidak hadir

2.      Pengagihan tugas atau pelantikan AJK / Biro
AJK yang hadir telah memberi cadangan untuk diagihkan tugas mengikut Biro.Sebanyak 7 Biro dicadangkan oleh AJK yang hadir.


Bil
Nama AJK
No. rumah
No. Telefon
Jawatan
1
En Ahmad Dhiauddin b Salimin
74 JI 2/19
0197768070
Pengerusi
2
En Mohamad Nazam b M Affendi
 29 JI 2/17
0127612692
Timbalan Pengerusi
3
En Che Mohd Zainuddin b Ramli
 66 JI 2/19
0197227060
Setiausaha
4
En Shahrulnizam b Nassim
 46 JI 2/18
0177128837
Timbalan Setiausaha
5
En Mazlan b Bonari
15 JI 2/17
0127652040
Bendahari





6
En Ibrahim b Ahmad
46 JI 2/19
0197120275
Ketua Biro Keselamatan
7
En Baruddin Bin Kassim
60 JI 2/18
0177212284
Pen. Ketua Biro Keselamatan





8
Pn. Noor Aziah Bt. Mohd Amzah
2 JI 2/18
0197838600
Ketua Jiran Wanita
9
Pn Syaripah Faiza Sy. Othman
60 JI 2/18
0127138044
Pen. Ketua Jiran Wanita





10
Tn Hj Mat Salleh b Alang
52 JI 2/18 
0197535349
Pen. Ketua Biro Sukan
11
En Mohd Zaini b Sidek
 52 JI 2/20
0137683648
Ketua Biro Pembangunan





12
En Mohd Khir b Syawal
36 JI 2/19
0197733771
Ketua Biro Agama
13
En Abd Razak b Kamari
60 JI 2/19
0107878125
Pen. Ketua Biro Agama





14
En Mohd Johanis b Ahmad
39 JI 2/18   
0137919456
Ketua Biro SRS
15
En Syairul Bin Sabtu              
28 2/5
0197619878
Pen. Ketua Biro SRS





16
En Rohaizad b Kasim
3 JI 2/04
0197652698
Ketua Biro Hasil
17
En Sulaimin b Abdul Mofti            
38 JI 2/05  
0127082958
Pen. Ketua Biro Hasil





18
Pn Normah bt Sukayat
60 JI 2/19
0197493508
Ketua Biro Pendidikan
19
Pn Siti Zabedah Binti Suratim


Pen. Ketua Biro Pendidikan





20
En. Shahrul Afzam  bin Safandi
35 JI 2/17   
0167713694
Ketua Biro Keceriaan
21
En Mohd Nazri b Doryati
41 JI 2/17
0177891343
Pen. Ketua Biro Keceriaan





22
En Mohd Khairul Hairy b Minhat
48 JI 2/19
0127050812
Ketua Jiran Muda & Tunas Jiran




23
En Mahadzir b Azidan
69 JI 2/19
0197071643
Ketua Biro Senggaraan
24
En Abdul Rahman B. Abd Rahim
 76 JI 2/20
0127926739
Pen. Biro Senggaraan




25
En Marsudi b Ahmad Nasir
41 JI 2/19
0137131770
Ketua Biro Pembangunan
26
En Mohd Airul Nizam b Nasir
04 JI 2/18
0197703623
Pen. Ketua Biro Pembangunan




27
En Mohamad Adrus B. Hassan
59 JI 2/18
0197343600
Juruaudit
28
En. Abd. Aziz B. Abu Samah                  
08 Jl 2/18
0197434952
Juruaudit




29
En Nik Mohd Nor Arif
30 JI 2/19
0133502627
Ahli biasa
30
En Roslee b. Mohd Nasir
37 JI 2/19
019-7416787
Ahli biasa

            Pengerusi Jawatankuasa Penaja En Ahmad Dhiauddin b Salimin mengucapkan, ‘selamat datang kepada  Pegawai Perpaduan Daerah Kulaijaya iaitu Puan Siti Khadijah Binti Mat Esa dan semua Ahli Jawatankuasa yang dapat  hadir ke mesyuarat Agong  dan pelantikan Jawatankuasa KRT TIJ Zon 2 bagi  penggal 2013 – 2014. Terlebih dahulu beliau menyatakan dengan rasminya KRT TIJ Zon 2 telah pun diluluskan  bermula  13.02.2013 di bawah Akta Rukun Tetangga 2012 Notis Penetapan Kawasan Rukun Tetangga Di Bawah Seksyen 5 dengan No. Notis Penetapan RT01106832, iaitu sebagaimana suratnya bertarikh 15.02.2013 no. rujukan JPN 02/519/472 Klt21/RT/01(50).
3.      Ucapan Perasmian dan taklimat Pegawai Perpaduan Daerah Kulaijaya

    Puan Siti Khadijah Binti Mat Esa mengucapkan Terima Kasih diatas jemputan KRT TIJ .Sekali lagi beliau mengucapkan tahniah kepada KRT TIJ zon 2 kerana telah Berjaya diluluskan.Seterusnya beliau menerangkan tentang Akta Rukun Tetangga 2012 ( Akta 751 ) termasuk skim rondaan sukarela ( SRS ). Antaranya ialah..
1.Pelantikan Jawatankuasa kawasan Rukun tetangga dan syaratnya.
2.Semua aktiviti KRT hendaklah berbentuk kemasyarakatan.
3.AJK dan ahli SRS berdaftar  dilindungi insuran.
4.Pelantikan biro wajib, ( Jiran Wanita, Jiran Muda, Jiran Warga Emas
Beliau juga menjawab beberapa soalan yang diajukan oleh ahli KRT

Seisi Soal jawab
Soalan 1.Berkenaan dengan kutipan wang untuk kegunaan mengajikan pegawai keselamatan.
-Beliau menasihatkan agar kutipan tersebut tidak menngunakan nama KRT dan kewangannya diasingkan .( tidak perlu diuruskan oleh bendahari KRT ).


Soalan 2.Aktiviti wanita tidak dikhususkan oleh KRT sediaada.
-Perlu dibuat mesyuarat untuk menjalankan apa-apa aktiviti seperti kelas jahitan dan sebagainya. Untuk mendapat peruntukan daripada pihak Jabatan, perlulah di hantar kertas cadangan untuk permohonan aktiviti sebulan sebelum aktiviti.

4.      Pembentangan aktiviti 2012 dan pembentangan kewangan 2012.
Pembentangan oleh  Pengerusi penaja  En Ahmad Dhiauddin b Salimin menggunakan slide computer.

5.      Pembubaran Jawatankuasa Penaja dan Pelantikan Jawatankuasa yang baru.

Sekali lagi Pegawai Perpaduan Daerah Kulai jaya  mengendalikan  pembubaran Jawatankuasa penaja yang dipersetujui oleh AJK yang hadir.Setelah mendapat cadangan daripada AJK , lima ahli Jawatankuasa yang baru  sah dilantik.

1)      En Ahmad Dhiauddin b Salimin-----Pengerusi KRT
2)      En Mohamad Nazam b M Affendi—Tim. Pengerusi KRT
3)      En Che Mohd Zainudin b Ramli------Setiausaha
4)      En Shahrulnizam b Nassim------------Tim. Setiausaha
5)      En Mazlan b Bonari---------------------Bendahari

      5.Pembukaan Bank (akaun baru)
1.Cadangan daripada Bendahari  En. Mazlan b. Bonari untuk menggunakan MAYBANK  untuk akaun KRT TIJ Zon 2 dan dipersetujui oleh semua AJK yang hadir.
2.Persetujuan oleh AJK untuk membuka akaun MAYBANK di cawangan Setia Tropika Johor Bahru.
3.Pengeluaran cash dan tandatangan Cek hanya diberi kuasa kepada Pengerusi, Setiausaha dan Bendahari.---Dipersetujui oleh semua AJK yang hadir.

    6.Penutupan Bank (akaun lama)
Baki kewangan sedia ada dipersetujui oleh AJK untuk tidak dimasukkan kedalam akaun yang baru.
   7.Hal-hal lain.
Tiada hal berbangkit.


8.Ucapan Penangguhan

Pengerusi Jawatankuasa KRT En Ahmad Dhiauddin b Salimin mengucapkan terima kasih kepada semua AJK yang hadir dalam mesyuarat pada kali ini dan beliau amat berharap agar apa yang dibincangkan dan diputuskan dalam mesyuarat ini akan berjaya terlaksana demi kemajuan dan keselamatan Penduduk KRT Taman Impian Jaya dimasa akan datang.  Beliau juga mengharapkan kerjasama yang erat dikalangan AJK KRT Taman Impian jJaya akan berterusan.

Mesyuarat ditangguhkan pada jam 6.45 petang





No. Ruj. Kami : RT/IJZ2/100/8/1/1/121/MS/Bil( 3 )
Tarikh              : 10 April 2013

MINIT MESYUARAT AJK  KRT TAMAN IMPIAN JAYA ZON 2 KALI PERTAMA
Tarikh           : 7 April, 2013 (Ahad)
Masa              : 9.30 Malam.
Tempat          : Surau Sementara Taman Impian Jaya

Agenda:
1.      Ucapan Alu-aluan Pengerusi KRT Taman Impian Jaya zon 2
2.      Pembentangan minit mesyuarat yang lalu
3.      Cadangan Pelantikan jawatankuasa kecil
4.      Pengagihan tugas
5.      Cadangan aktiviti
6.      Hal-hal lain.
7.      Ucapan Penangguhan


1.      Kehadiran Ahli Jawatankuasa KRT  :

Bil
Nama
No. Rumah
No. Telefon
1
En Ahmad Dhiauddin b Salimin
74 JI 2/19
0197768070
2
En Mohamad Nazam b M Affendi
 29 JI 2/17
0127612692
3
En Che Mohd Zainudin b Ramli
 66 JI 2/19
0197227060
4
En Shahrulnizam b Nassim
 46 JI 2/18
0177128837
5
En Mazlan b Bonari
15 JI 2/17
0127652040
6
En Baruddin Bin Kassim
60 JI 2/18
0177212284
7
Pn. Noor Aziah Bt. Mohd Amzah
2 JI 2/18
0197838600
8
Pn Syaripah Faiza Sy. Othman
60 JI 2/18
0127138044
9
En Mohd Zaini b Sidek
 52 JI 2/20
0137683648
10
En Mohd Khir b Syawal
36 JI 2/19
0197733771
11
En Abd Razak b Kamari
60 JI 2/19
0107878125
12
En Mohd Johanis b Ahmad
39 JI 2/18   
0137919456
13
En Syairul Bin Sabtu              
28 JI 2/5
0197619878
14
En Rohaizad b Kasim
3 JI 2/04
0197652698
15
En. Shahrul Afzam  bin Safandi
35 JI 2/17   
0167713694
16
En Mohd Khairul Hairy b Minhat
48 JI 2/19
0127050812
17
En Mahadzir b Azidan
69 JI 2/19
0197071643
18
En Abdul Rahman B. Abd Rahim
 76 JI 2/20
0127926739
19
En Nik Mohd Nor Arif
30 JI 2/19
0133502627



2.      Ahli Jawatankuasa KRT  yang tidak hadir

1
En Ibrahim b Ahmad
46 JI 2/19
`0197120275
2
Tn Hj Mat Salleh b Alang
52 JI 2/18 
`0197535349
3
En Sulaimin b Abdul Mofti            
38 JI 2/05  
0127082958
4
Pn Normah bt Sukayat
60 JI 2/19
0197493508
5
Pn Siti Zabedah Binti Suratim
10 JI 2/19
0167092869
6
En Mohd Nazri b Doryati
41 JI 2/17
0177891343
7
En Marsudi b Ahmad Nasir
41 JI 2/19
0137131770
8
En Mohd Airul Nizam b Nasir
04 JI 2/18
0197703623
9
En Mohamad Adrus B. Hassan
59 JI 2/18
0197343600
10
En. Abd. Aziz B. Abu Samah                  
08 Jl 2/18
0197434952
11
En Roslee b. Mohd Nasir
37 JI 2/19
0197416787




3.      Ucapan Pengerusi KRT

     Pengerusi KRT, En Ahmad Dhiauddin b Salimin  terlebih dahulu memulakan mensyuarat dengan mengetuai bacaan ilmu kitab surah Al-Fatihah.seterusnya beliau mengucapkan terima kasih kepada Ahli jawatankuasa yang hadir.

4.      Pembentangan minit mesyuarat yang lalu

Pengerusi KRT, En Ahmad Dhiauddin b Salimin  juga membentangkan minit mensyuarat yang lalu iaitu yang telah diadakan pada 16 Mac 2013.Minit mesyuarat tersebut diedarkan kepada semua ahli yang hadir.Minit mesyuarat ini adalah dokumen pertama yang akan dihantar ke Jabatan Perpaduan bagi memenuhi syarat untuk menerima peruntukan pertama (geran) pada tahun ini.Beliau menyatakan akan menghantar selewat-lewatnya  sebelum 15 April ini


5.      Cadangan Pelantikan Jawatankuasa kecil
Ahlijawatankuasa yang telah pun dilantik semasa mesyuarat pelantikan  iaitu seramai 30 orang akan dilantik mengikut Biro-biro seperti dibawah.
1
Jiran Wanita
2
Jiran Muda & Tunas Jiran
3
Biro SRS
4
Biro Keselamatan
5
Biro Sukan
6
Biro Agama
7
Biro Pendidikan
8
Biro Keceriaan
9
Biro Senggaraan
10
Biro Pembangunan
11
Biro Hasil
12
Komunikasi
13
Juruaudit

Pengerusi KRT memberitahu bahawa  Biro SRS adalah biro paling utama disetiap KRT, oleh itu diharapkan Biro yang dilantik dapat menjalankan tugas dengan baik.
Beliau juga ada menyatakan bahawa Jiran wanita mempunyai kuasa yang lebih besar daripada biro-biro lain.Jiran wanita perlu mengadakan perjumpaan sekurang-kurangnya 2 bulan sekali,boleh diadakan AJK sendiri,Dana sendiri dan setiap aktiviti mestilah dilaporkan kepada AJK induk.








6.      Pengagihan Tugas
Seterusnya pembahagian tugas kepada Ahlijawatankuasa .Pengerusi membacakan nama Ketua Biro dan penolong Biro yang dicadangkan tetapi masih belum dipersetujui oleh AJK.Ada beberapa
nama yang dicadangan semula dan telah dipersetujui oleh AJK yang hadir.
Berikut adalah nama AJK dan Jawatan telah dipersetujui.
Bil
Nama AJK
Jawatan
Ringkasan scop Tugas
1
En Sulaimin b Abdul Mofti            
Ketua Biro SRS
kawalan SRS termasuk rekod kawalan,Jadual dan menjaga peralatan
2
En Syairul Bin Sabtu              
Penolong
3
En Ibrahim b Ahmad
Ketua Biro Keselamatan
kawalan keselamatan &  ketua kepada Pengawal keselamatan
4
En Baruddin Bin Kassim
Penolong
5
Pn Syaripah Faiza Sy. Othman
Ketua Jiran Wanita
Menghidupkan aktiviti kemasyarakatan wanita TIJ
6
Pn. Noor Aziah Bt. Mohd Amzah
Penolong
7
Tn Hj Mat Salleh b Alang
Ketua Biro Sukan
Mengadakan aktiviti sukan/ hari keluarga TIJ
8
En Mohd Zaini b Sidek
Penolong
9
En Mohd Khir b Sawal
Ketua Biro Agama
Mengadakan aktiviti berbentuk keagamaan
10
En Abd Razak b Kamari
Penolong
11
Pn Normah bt Sukayat
Ketua Biro Pendidikan
Mengadakan aktiviti berbentuk Pendidikan
12
Ustazah Rozana
Penolong
13
En. Shahrul Afzam  bin Safandi
Ketua Biro Keceriaan
Mengadakan aktiviti untuk keceriaan Taman termasuk Gotong-royong
14
En Mohd Nazri b Doryati
Penolong
15
En Mohd Khairul Hairy b Minhat
Ketua Jiran Muda & Tunas Jiran
Mengetuai dan mengadakan aktiviti untuk belia dibawah umur 21 tahun
16
En Abdul Rahman B. Abd Rahim
Ketua Biro Selenggara
Menjaga Khemah ,Kerusi & meja KRT termasuk wiring pada khemah
17
En Mahadzir b Azidan
Penolong
18
En Marsudi b Ahmad Nasir
Ketua Biro Pembangunan
Mengadakan aktiviti pembangunan Taman seperti Kabin dan lain-lain
19
En Mohd Airul Nizam b Nasir
Penolong
20
En Nik Mohd Nor Arif
ketua Biro Komunikasi
Mempromosikan KRT dan meyampaikan surat kepada AJK
21
En Roslee b. Mohd Nasir
Penolong
22
En Mohd Johanis b Ahmad
Ketua Biro Hasil
Menerima bayaran bulanan untuk pengawal keselamatan daripada penduduk
23
En Rohaizad b Kasim
Penolong
24
En Mohamad Adrus B. Hassan
Juruaudit
Mengadakan Audit setiap aktiviti dan aset KRT
25
En. Abd. Aziz B. Abu Samah                  
Penolong



7.      Cadangan aktiviti

1.      Cadangan daripada Ustaz Nazam- Pen. Ketua Biro Agama
-Beliau mencadangkan diadakan Kuliah Maghrib pada setiap bulan iaitu pada malam Ahad.Beliau memohon untuk setahun aktiviti.

-Maklumbalas daripada Pengerusi : Bersetuju dengan cadangan tersebut dan mengarahkan setiausaha mengadakan surat cadangan tersebut untuk dihantar ke PPD

8.      Hal-hal lain.
1.Daripada En. Mahadhir- Biro selenggara
-Beliau mencadangkan dibuat Pintu pagar  kecil di bahagian hadapan ( lorong 2/17 )

2.Daripada En Abdul Rahman B. Abd Rahim.-Biro selenggara
-Minta pendapat bayaran untuk sewaan Khemah.
-Minta pendapat untuk membuat penyewaan di luar Taman Impian Jaya dan bayaran

      Maklumbalas : Setelah dibincangkan, AJK bersetuju untuk mengadakan bayaran mengikut kadar lama iaitu.
Bukan AJK : RM50 setiap khemah
AJK : RM30 setiap khemah
Dan AJK juga bersetuju untuk tidak membuat penyewaan untuk luar kawasan Taman Impian Jaya.
2.      Isu berkaitan dengan bayaran gaji pegawal keselamatan dan bayaran bulanan daripada penduduk.
-Dibangkitkan isu bayaran bulanan RM15 yang tertunggak dan menyukarkan untuk membayar gaji pengawal keselamatan.
Maklumbalas: Pengerusi menyatakan akan mengadakan mesyuarat khusus untuk membincangkan isu tersebut.



8.  Ucapan Penangguhan.
1.1     Pengerusi Jawatankuasa KRT En Ahmad Dhiauddin b Salimin mengucapkan terima kasih kepada semua ahli yang hadir dalam mesyuarat pada kali ini.

1.2     Beliau amat berharap agar apa yang dibincangkan dan diputuskan dalam mesyuarat ini akan berjaya terlaksana demi kemajuan dan keselamatan Penduduk KRT Taman Impian Jaya dimasa akan datang. 

1.3     Beliau juga mengharapkan kerjasama yang erat dikalangan AJK dan ahli KRT Taman Impian Jaya Zon 2 akan berterusan.

1.4     Mesyuarat ditangguhkan pada jam 12.15 malam.

Mesyuarat diakhiri dengan Bacaan Tasbih Kaffarah dan Surah Al-‘Asr.







No. Ruj. Kami : RT/IJZ2/100/8/1/1/121/MS/Bil( 4 )
Tarikh              : 20 April 2013

MINIT MESYUARAT AJK  KRT TAMAN IMPIAN JAYA ZON 2
Tarikh           : 19 April, 2013 (Jumaat)
Masa              : 9.30 Malam.
Tempat          : Surau Sementara Taman Impian Jaya

Agenda:
1.      Ucapan Alu-aluan Pengerusi KRT Taman Impian Jaya zon 2
2.      Penyerahan tugas Bendahari
3.      Hal-hal lain.


1.      Kehadiran Ahli Jawatankuasa KRT  :

Bil
Nama
No. Rumah
No. Telefon
1
En Ahmad Dhiauddin b Salimin
74 JI 2/19
0197768070
2
Tn Hj Mat Salleh b Alang
 52 JI 2/18 
0197535349
3
En Che Mohd Zainudin b Ramli
 66 JI 2/19
0197227060
4
En Shahrulnizam b Nassim
 46 JI 2/18
0177128837
5
En Mazlan b Bonari
15 JI 2/17
0127652040
6
En Mohd Zaini b Sidek
 52 JI 2/20
0137683648
7
En Mohd Khir b Syawal
36 JI 2/19
0197733771
8
En Mohd Johanis b Ahmad
39 JI 2/18   
0137919456
9
En Rohaizad b Kasim
3 JI 2/04
0197652698
10
En. Shahrul Afzam  bin Safandi
35 JI 2/17   
0167713694
11
En Abdul Rahman B. Abd Rahim
 76 JI 2/20
0127926739


2.      Ucapan Pengerusi KRT

     Pengerusi KRT, En Ahmad Dhiauddin b Salimin  terlebih dahulu memulakan mensyuarat dengan mengetuai bacaan ilmu kitab surah Al-Fatihah.seterusnya beliau mengucapkan terima kasih kepada Ahli jawatankuasa yang hadir.

3.      Penyerahan tugas bendahari
Bendahari KRT yang lama iaitu Tn Hj Mat Salleh b Alang  telah menyerahkan tugas sebagai Bendahari KRT kepada Bendahari  yang baru dilantik iaitu En. Mazlan Bin Bonari.
Pada masa yang sama telah menyerahkan segala dokumen berkenaan seperti.
1)       Buku Cek
2)       Penyata terkini Akaun KRT iaitu Bank Islam Berhad. (Jumlah baki terkini ialah RM 5,100.)
3)       Buku Resit
4)       Stamping
5)       Lain-lain


4.      Hal-hal lain.
Tiada perkara berbangkit.
8.  Ucapan Penangguhan.
1.1     Pengerusi Jawatankuasa KRT En Ahmad Dhiauddin b Salimin mengucapkan terima kasih kepada semua ahli yang hadir dalam mesyuarat pada kali ini.

1.2     Mesyuarat ditangguhkan pada jam 12.15 malam.

1.3     Mesyuarat diakhiri dengan Bacaan Tasbih Kaffarah dan Surah Al-‘Asr.










No. Ruj. Kami           : RT/IJZ2/100/8/1/1/121/MS/Bil( 5 )
Tarikh             : 21 MEI 2013

MINIT MESYUARAT AJK  KRT TAMAN IMPIAN JAYA ZON 2
Tarikh           : 19 Mei 2013 (Jumaat)
Masa              : 9.30 Malam.
Tempat          : Warung Rohaizad ( Jalan masuk utama TIJ )

Agenda:
1.    Ucapan Alu-aluan Pengerusi KRT Taman Impian Jaya zon 2
2.    Penyerahan tugas Biro keselamatan
3.    Pembayaran gaji pegawal keselamatan
4.    Lain-lain hal


1.    Kehadiran Ahli Jawatankuasa KRT  :

Bil
Nama
No. Rumah
No. Telefon
1
En Ahmad Dhiauddin b Salimin
74 JI 2/19
0197768070
2
En Mohd Airul Nizam b Nasir
 52 JI 2/18 
0197535349
3
En Che Mohd Zainudin b Ramli
 66 JI 2/19
0197227060
4
En Shahrulnizam b Nassim
 46 JI 2/18
0177128837
5
En Mohd Zaini b Sidek
 52 JI 2/20
0137683648
6
En Mohd Khir b Syawal
36 JI 2/19
0197733771
7
En Mohd Johanis b Ahmad
39 JI 2/18   
0137919456
8
En Rohaizad b Kasim
3 JI 2/04
0197652698
9
En. Shahrul Afzam  bin Safandi
35 JI 2/17   
0167713694
10
En Abdul Rahman B. Abd Rahim
 76 JI 2/20
0127926739


2.    Ucapan Pengerusi KRT

     Pengerusi KRT, En Ahmad Dhiauddin b Salimin  terlebih dahulu memulakan mensyuarat dengan mengetuai bacaan ilmu kitab surah Al-Fatihah.seterusnya beliau mengucapkan terima kasih kepada Ahli jawatankuasa yang hadir.

3.    Penyerahan tugas biro keselamatan
Tugas biro keselamatan yang disandang oleh En. Mohd Airul Nizam b Nasir akan di serahkan kepada Biro yang baru dilantik .
Pengerusi KRT mengucapkan ribuan terima kasih kepada En. Nizam kerana telah menjalankan tugas dengan baik selama menyandang  tugas sebagai Biro .
Sepertimana keputusan mesyuarat yang lalu, Biro baru di wujudkan untuk mengendalikan tugas pengutipan wang untuk pengajian pegawal keselamatan.
Biro yang baru dikenali : Biro hasil
 Ketua : En Mohd Johanis b Ahmad
Penolong : En Rohaizad b Kasim
Tugas utama Biro hasil ialah memungut bayaran bulanan sebanyak RM15 setiap rumah untuk pengajian pengawal keselamatan.
Pada masa yang sama telah menyerahkan segala dokumen  berkenaan seperti.
1)    Wang tunai sebanyak RM346 ( baki didalam sampul surat setiap lorong .

·         Lorong 2/18----- RM120
·         Lorong 2/4  ------RM30
·         Lorong 2/5-------RM40
·         Lorong 2/17-----RM105
·         Lorong 2/19 (genap )----RM60
·         Lorong 2/19 (ganjil)-----RM20
·         Lorong 2/18 (genap)----RM71
·         Lorong 2/20-----------RM0
Jumlah keseluruhan : RM436 ( -100 telah digunakan untuk pembayaran gaji bulan April13 )

2)    Buku rekod penyata pembayaran penduduk


4.    Hal-hal lain.
1     .Kutipan derma untuk membaik pulih Kabin

1.1  Ahli mensyuarat bersetuju untuk menjalankan kutipan derma daripada pedududuk memandangkan kos yang diperlukan dianggarkan sebanyak RM5,000.Oleh itu Setiausaha akan mengeluarkan surat kepada penduduk.

1.2  En. Nizam telah menyerahkan RM215 derma yang telah diterima oleh beliau. Derma tersebut adalah dari penduduk seperti nama di bawah :

1.En. Supian b. Mosdi   No.33 2/18-------RM55
2. En. Mustafa Kamil   No.7 2/18  ----------RM50
3.Puan Pauziah Bt.Sulaiman  N0.19 2/18-----RM30
4.En. Abd Rashid b. Awang  No.47  2/17------RM10
5.En,Kastian b. Abdul Rahim  No.57  2/17-----RM50
6. En. Zulkifli teksi     No.45  2/18  ---------------RM20

        1.3. Ahli mesyuarat bersetuju membayar wang pendahuluan untuk pembelian   
              Zink kepada En.Sufian Iaitu sebanyak RM600.
       


2.    .Kutipan bulanan RM15 setiap rumah untuk pengajian pengawal keselamatan.

2.1. Tiada gaji tertunggak kepada pegawal keselamatan. Bayaran terakhir pada  bulan April2013.
2.2.Pembayaran gaji pengawal keselamatan setiap bulan adalah pada  5hb ~ 7hb setiap bulan iaitu sebanyak RM 1400 untuk 2 orang.

3.     Cadangan membuat Sign board untuk “ Peringatan pembayaran RM15 Sebulan dan tempat pembayaran iaitu di warung ejad ( sementara  ).—Membuat jenis rangka besi- kos RM200.

4.    Bersetuju untuk mengadakan bancian penduduk iaitu pada sepanjang bulan June2013.
4.1.        Akan membentuk 5 kumpulan bancian
     5.Cadangan mengadakan Gotong royong untuk baik pulih Kabin pada         
        bulan Jun 2013.( tarikh akan di beritahu kemudian ).



5.Mesyuarat diakhiri dengan Bacaan Tasbih Kaffarah dan Surah Al-‘Asr.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan